završni rad
Što čini uspješnu verbalnu komunikaciju

Petra Pavleković (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovŠto čini uspješnu verbalnu komunikaciju
AutorPetra Pavleković
Voditelj/MentorKsenija Pletenac (mentor)
Sažetak rada
U današnje vrijeme verbalna komunikacija je veoma važna, kako u poslovnom svijetu tako i u privatnom svijetu. Da bi komunikacija bila uspješna, osobe moraju međusobno komunicirati te ujedno vladati određenim vještinama i pravilima. Komunikacija među ljudima je priopćavanje određenog sadržaja, osjećaja o dotičnom sadržaju, osjećaj o sugovorniku i osjećaj o samome sebi. Komunikaciju možemo zapravo definirati kao proces kojim prenosimo poruku od jedne do druge osobe koristeći se komunikacijskim kanalom, odnosno medijem komunikacije, a sve u svrhu ostvarenja ravnoteže kako u poslovnom, tako i u privatnim odnosima. Postoje dva oblika komunikacije koji se dijele na komunikaciju prema osjetilima, a tu spadaju: slušno govorna komunikacija, vizualna komunikacija, taktilna komunikacija i komunikacija okusom i mirisom. Drugi oblik komunikacije jest, komunikacija prema ulozi jezika, a tu spada: verbalna i neverbalna komunikacija. Kako bi sam odnos između osoba bio stabilan i pozitivan, nije dovoljna samo dobra komunikacija, potreban je još jedan ključan element svih ljudskih odnosa, a to je povjerenje. Povjerenje se u poslovnom okruženju manifestira kao povjerenje u intelektualne i stručne sposobnosti druge osobe, povjerenje u moralne kvalitete druge osobe, povjerenje u pozitivan, ili barem neutralan stav druge osobe. Ljudi općenito imaju povjerenja u osobe čije je ponašanje predvidivo. Uspješna komunikacija nastoji nam pomoći bolje razumjeti ljude, različite situacije u kojima se nalazimo, pomaže nam prevladati različitost, graditi povjerenje i poštovanje te stvoriti uvjete za razmjenu kreativnih ideja te rješavanje mnogobrojnih problema s kojima se susrećemo u današnjem svijetu. Uspješna verbalna komunikacija sama po sebi se čini jedinstvenom, često kada pokušavamo uspostaviti komunikaciju s određenom osobom ili određena osoba s nama, može doći do nerazumijevanja što uzrokuje konflikt i frustraciju u osobnim i profesionalnim životima i odnosima s ljudima. Kako ne bi dolazilo do konflikata bitno je da prilikom komunikacije sa drugima dijelimo informacije tako da budu točno primljene u pogledu sadržaja i značenja koje je odredio pošiljatelj. Uspješna komunikacija je mnogo više od razmjenjivanja informacija, ona je zapravo razmjena osjećaja koji se kriju iza tih informacija.
Ključne riječikomunikacija verbalna komunikacija povjerenje konflikt informacije
Naslov na drugom jeziku (engleski)What makes a successful verbal communication
Povjerenstvo za obranuMarina Gregorić
Nevenka Breslauer
Ksenija Pletenac
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-28
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:072848
PohranioPetra Horvat