undergraduate thesis
Marketing managemen in tourism destination

Lidija Zorman (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleUpravljanje marketingom u turističkoj destinaciji
AuthorLidija Zorman
Mentor(s)Marina Gregorić (thesis advisor)
Abstract
Turistička destinacija je prostorna jedinica koja svojim sadržajima i atrakcijama mora biti privlačna potencijalnim turistima kako bi zadovoljila njihove turističke potrebe. Turistička destinacija nema u prostoru čvrste granice, pa se stoga destinacijama mogu nazivati čitave zemlje, regije, mjesta te uže lokacije kao što su prometni terminali. Destinacija je cilj putovanja te na turističko tržište plasira svoj cjeloviti turistički proizvod koji je sastavljen od atraktivnosti, pristupačnosti i receptivnih kapaciteta. Ti osnovni elementi zadovoljavaju turističke potrebe. Kako bi potencijalni turisti saznali za turističke proizvode koje destinacija nudi, ona se mora promovirati i prezentirati na turističkom tržištu. Kako bi se taj turistički proizvod oblikovao i plasirao na tržište destinacija mora provesti određene marketinške aktivnosti. Pri tome je potrebno identificirati turistički potencijal destinacije, oblikovati ponudu te odrediti ciljanu skupinu. Prilikom određivanja ciljnih tržišta i razvijanja marketinškog spleta, marketinški stručnjaci u turizmu moraju se suočiti s mnogo varijabli koje se nalaze u okolini marketinga. Nakon što je odabrana ciljana skupina, na nju se primjenjuje marketing miks. Strategija promocije sastoji se od četiri temeljna oblika, a to su osobna prodaja, oglašavanje, odnosi s javnošću i unaprjeđenje prodaje. Turistički proizvod, kao element marketing miksa, predstavlja najvažniji dio turističkog sustava, jer predstavlja vezu između turističke ponude i turističke potražnje. Osnovni ciljevi promocije turističkog proizvoda ciljanom tržištu su informiranje o prisutnosti turističkoga proizvoda na tržištu, upoznavanje potencijalnih turista s obilježjima turističkoga proizvoda, poticanje turista kako bi se lakše odlučio te održavanje pozitivnog imidža na turističkom tržištu. Cijeli sustav upravljanja potkrijepljen je sa primjerom Hrvatske turističke destinacije.
Parallel title (English)Marketing managemen in tourism destination
Committee MembersNevenka Breslauer
Martina Sobočan
Marina Gregorić
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Trade and Tourism
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-30
Parallel keywords (Croatian)atrakcije destinacija imidž marketing promotivni splet turističke potrebe turistički proizvod
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:326603
CommitterPetra Horvat