master's thesis
The Role of Tourist Events in Promotion of Tourism (Špancirfest in Varazdin)

Jelena Vuk (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleUloga turističkog događanja u funkciji promocije turizma na primjeru Špancirfesta u Varaždinu
AuthorJelena Vuk
Mentor(s)Silvija Vig (thesis advisor)
Abstract
Kroz povijest ljudi su se okupljali iz različitih razloga kako bi na određene načine slavili događaje, družili se i prikupljali nova iskustva te doživljaje. U današnje vrijeme turisti su sve zahtjevniji i očekuju puno uloženog truda u organiziranje događanja, a za mnoge od njih događanja predstavljaju razlog dolaska u određenu destinaciju. Iz tog razloga, organizacija događanja sve se više razvija te postaje sastavni dio turističke ponude destinacija. Da bi destinacija privukla posjetitelje, mora imati turistički proizvod sa određenim sadržajima koji će turistima pružiti zanimljiv doživljaj i iskustvo. Događanja koja se organiziraju različitih su veličina i sadržaja. Najpoznatija su mega događanja koja utječu na međunarodno tržište, a sve više truda se ulaže i u razvoj festivala koji privlače velik broj posjetitelja i pružaju promociju područja u kojem se organiziraju. Događanja postaju marketinški proizvod koji svojim dizajnom i atraktivnošću privlači sve više posjetitelja te povećava imidž poduzeća koja se uključuju u proces organizacije. Iz tog razloga velika poduzeća se uključuju svojim donacijama kako bi pomogle organizatorima, a zauzvrat povezuju svoju marku s događanjem. Događanja svojim brzim i uspješnim razvojem omogućuju destinacijama da postanu brand. Da bi događanje bilo uspješno, organizatori moraju provesti detaljnu SWOT analizu i procijeniti koje su snage koje mogu iskoristiti i slabosti koje trebaju poboljšati te prilike koje im se pružaju i prijetnje koje su nepredvidive prilikom organizacije. Također je potrebno analizirati ciljano tržište, definirati ciljane skupine i procijeniti kako će dizajn događanja utjecati na posjetitelje. Organizacijom Špancirfesta, grad Varaždin i okolica iz godine u godinu ostvaruju sve bolji imidž na turističkom tržištu. Bogatstvo programa, očuvanje tradicijske baštine, kreativnost i multikulturalnost samo su neke od karakteristika koje krase navedeno događanje. To je najznačajnije kulturno-turističko događanje u Varaždinu koje ostvaruje velik turistički promet i pozicionira grad kao destinaciju koja se mora posjetiti i doživjeti.
Parallel title (English)The Role of Tourist Events in Promotion of Tourism (Špancirfest in Varazdin)
Committee MembersDamira Đukec
Mirjana Trstenjak
Silvija Vig
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Trade and Tourism
Study programme typeprofessional
Study levelspecialist graduate
Study programmeSpecialist professional graduate study programe Management of tourism and sport
Academic title abbreviationstruč. spec. oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-30
Parallel keywords (Croatian)imidž lokalni turizam posjetitelji Špancirfest turistička destinacija turistička događanja
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:607261
CommitterPetra Horvat