master's thesis
Specificeties of non-profit organisations with regard to associations

Marija Vugrinec (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleSpecifičnosti neprofitnih organizacija s posebnim osvrtom na udruge
AuthorMarija Vugrinec
Mentor(s)Ivana Bujan (thesis advisor)
Abstract
Bez neprofitnih organizacija, mnoge humanitarne akcije i građani istih interesa ne bi imali priliku zajedničkim snagama mijenjati trenutnu situaciju i težiti boljem okruženju. Njihovo postojanje ulijeva nadu u to da još uvijek postoje ljudi čiji jedini interes nije profit. Neprofitnim organizacijama ostvarivanje dobiti ne smije biti na prvom mjestu. Ako organizacija i ostvari određeni profit, on se ponovno vraća u nju samu, koristeći se za ostvarenje njenih ciljeva i misije. Teorijski objašnjene i primjerima potkrijepljene su sljedeće neprofitne organizacije: udruge, ustanove, zaklade i fundacije. Međusobno su uspoređene s ciljem boljeg razumijevanja njihovog djelovanja i poslovanja. U radu je poseban naglasak stavljen na udruge stoga su iz tog razloga upravo one pobliže objašnjene i istražene. Zbog svog neprofitnog karaktera se mogu kanditirati za mnoge projekte i programe koje nude Europska unija i Republika Hrvatska. U 2013. godini su takvim organizacijama dodijeljeni poveći iznosi bespovratnih sredstava. Konkretni iznosi i vrste te načini dodjeljivanja sredstava su objašnjeni kroz grafove i tabele koje sadrže navedene podatke. U radu je, osim teorijske osnove, za pojašnjenje dano i istraživanje udruga iz Međimurske županije koje dijeluju na području grada Čakovca. Odaziv je dovoljno velik kako bi se moglo doći do određenih spoznaja poput toga koje potrebe udruge imaju za potporom u specifičnim područjima neprofitnog menadžmenta, marketinga te upravljanja projektima i financijskim te srodnim poslovima. Analizom prikupljenih podataka su dobivene informacije o oblicima potpore i suradnje koju udruge najčešće koriste te jesu li te potpore i suradnje njima bile od koristi. Volontiranje kao najčešća vrsta zapošljavanja unutar udruga je očekivan odgovor upravo zbog njihovog neprofitnog karaktera. Istraživanje je dalo rezultate koji su definirali u kojim područjima je udrugama najpotrebnija pomoć i koja im je najkorisnija. Iz tog razloga su navedeni primjeri iz fundraisinga u svijetu te primjeri marketinških kampanja u Republici Hrvatskoj. Fudraising nije dovoljno zastupljen u Hrvatskoj. Potrebno je tu vještinu više razvijati kako bi neprofitne organizacije imale još veću šansu prikupiti sredstava koja su im potrebna za njihov opstanak i djelovanje.
Parallel title (English)Specificeties of non-profit organisations with regard to associations
Committee MembersIvana Bujan
Tomislav Hublin
Marija Miščančuk
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Social Activities
Specific Areas of Social Work
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Study programme typeprofessional
Study levelspecialist graduate
Study programmeSpecialist professional graduate study programe Management of tourism and sport
Academic title abbreviationstruč. spec. oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-28
Parallel keywords (Croatian)neprofitne organizacije udruge fundraising analiza udruga marketinške kampanje
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:616996
CommitterPetra Horvat