specijalistički diplomski stručni
Specifičnosti neprofitnih organizacija s posebnim osvrtom na udruge

Marija Vugrinec (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovSpecifičnosti neprofitnih organizacija s posebnim osvrtom na udruge
AutorMarija Vugrinec
Voditelj/MentorIvana Bujan (mentor)
Sažetak rada
Bez neprofitnih organizacija, mnoge humanitarne akcije i građani istih interesa ne bi imali priliku zajedničkim snagama mijenjati trenutnu situaciju i težiti boljem okruženju. Njihovo postojanje ulijeva nadu u to da još uvijek postoje ljudi čiji jedini interes nije profit. Neprofitnim organizacijama ostvarivanje dobiti ne smije biti na prvom mjestu. Ako organizacija i ostvari određeni profit, on se ponovno vraća u nju samu, koristeći se za ostvarenje njenih ciljeva i misije. Teorijski objašnjene i primjerima potkrijepljene su sljedeće neprofitne organizacije: udruge, ustanove, zaklade i fundacije. Međusobno su uspoređene s ciljem boljeg razumijevanja njihovog djelovanja i poslovanja. U radu je poseban naglasak stavljen na udruge stoga su iz tog razloga upravo one pobliže objašnjene i istražene. Zbog svog neprofitnog karaktera se mogu kanditirati za mnoge projekte i programe koje nude Europska unija i Republika Hrvatska. U 2013. godini su takvim organizacijama dodijeljeni poveći iznosi bespovratnih sredstava. Konkretni iznosi i vrste te načini dodjeljivanja sredstava su objašnjeni kroz grafove i tabele koje sadrže navedene podatke. U radu je, osim teorijske osnove, za pojašnjenje dano i istraživanje udruga iz Međimurske županije koje dijeluju na području grada Čakovca. Odaziv je dovoljno velik kako bi se moglo doći do određenih spoznaja poput toga koje potrebe udruge imaju za potporom u specifičnim područjima neprofitnog menadžmenta, marketinga te upravljanja projektima i financijskim te srodnim poslovima. Analizom prikupljenih podataka su dobivene informacije o oblicima potpore i suradnje koju udruge najčešće koriste te jesu li te potpore i suradnje njima bile od koristi. Volontiranje kao najčešća vrsta zapošljavanja unutar udruga je očekivan odgovor upravo zbog njihovog neprofitnog karaktera. Istraživanje je dalo rezultate koji su definirali u kojim područjima je udrugama najpotrebnija pomoć i koja im je najkorisnija. Iz tog razloga su navedeni primjeri iz fundraisinga u svijetu te primjeri marketinških kampanja u Republici Hrvatskoj. Fudraising nije dovoljno zastupljen u Hrvatskoj. Potrebno je tu vještinu više razvijati kako bi neprofitne organizacije imale još veću šansu prikupiti sredstava koja su im potrebna za njihov opstanak i djelovanje.
Ključne riječineprofitne organizacije udruge fundraising analiza udruga marketinške kampanje
Naslov na drugom jeziku (engleski)Specificeties of non-profit organisations with regard to associations
Povjerenstvo za obranuIvana Bujan
Tomislav Hublin
Marija Miščančuk
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Socijalne djelatnosti
Posebna područja socijalnog rada
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i sporta
Akademski / stručni nazivstručni specijalist ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivastruč. spec. oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-28
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:616996
PohranioPetra Horvat