master's thesis
Employee education as the basis of competitive advantage in tourism

Luka Rajh (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleObrazovanje zaposlenika kao osnova konkurentske prednosti u turizmu
AuthorLuka Rajh
Mentor(s)Ana Kralj (thesis advisor)
Abstract
Ovaj diplomski rad obuhvatit će temu iz edukacije ljudskih potencijala usmjerenu na područje turizma. Edukacija je jedna od funkcija menadžmenta ljudskih potencijala kojoj se posvećuje sve više pažnje kako bi poduzeća ostvarila konkurentsku prednost temeljenu na vlastitim zaposlenicima. U prvom dijelu riječ je o važnosti ljudskih potencijala te organizacijama koje uče, razlikama između obuke i obrazovanja, kao i o sve prisutnijem uvođenju novih zaposlenika u organizaciju kroz model mentoriranja. Nakon upoznavanja edukacijskih programa, pisat će se o povezanosti edukacije s motivacijom i radnom uspješnosti. Motivacija, edukacija i radna uspješnost međusobno se nadopunjuju i ovise jedna o drugoj. Svaka se može promatrati pojedinačno, ali one zajedno daju potpunu sliku organizacije kakva bi trebala biti ukoliko želi postići konkurentnost temeljenu na motiviranim, obrazovanim i radno uspješnim ljudskim potencijalima. Stoga je potrebno da organizacija zapošljava kompetentne menadžere koji nastoje prema svakom zaposleniku prilikom motivacije, ali i praćenja radne uspješnosti primjenjivati individualan pristup. To je vrlo važno jer ono što nekoga motivira na drugoga može djelovati kontraproduktivno. Ljudi posjeduju različite osobine ličnosti, vrijednosti i stave pa im na taj način i treba pristupiti. Menadžeri nastoje različitim materijalnim i nematerijalnim kompenzacijama zadovoljiti potrebe zaposlenika i potaknuti ih na postizanje organizacijskih ciljeva. Edukacija je jedan od ključnih izvora motivacije koji osnažuje zaposlenike svladavanjem i razvojem novih znanja i vještina, a time se postiže konkurentska prednost temeljena na ljudskim potencijalima. Primjer na kojem se temelji diplomski rad vezan je uz područje turizma, a bazira se na edukaciji, motivaciji i praćenju radne uspješnosti zaposlenika u hotelu Turist. Provođenjem anketnog upitnika zaposlenici hotela odgovarali su na pitanja o važnosti edukacijskih programa, utjecajima motivacije, te praćenju radne uspješnosti u hotelu Turist. Vrlo važan je prikaz spremnosti zaposlenika na edukaciju koji pokazuje da je većina zaposlenika spremna na ulaganje u vlastito znanje i razvoj karijere. Njihovo zadovoljstvo poslom prilikom anketiranja pokazuje što ih najviše motivira za kvalitetnije obavljanje posla. Prema dobivenim rezultatima zaključuje se kako je u hotelu Turist prepoznata važnost ulaganja u ljudske potencijale. Kao važna poveznica s edukacijom, motivacijom i praćenjem radne uspješnosti anketiranjem se pokazalo kako su mišljenja zaposlenika o napredovanju u hotelu Turist vrlo pozitivna, što utječe na optimističan i realan stav o razvoju njihove karijere.
Parallel title (English)Employee education as the basis of competitive advantage in tourism
Committee MembersNevenka Breslauer (committee chairperson)
Damira Đukec (committee member)
Ana Kralj (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Organization and Management
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Trade and Tourism
Study programme typeprofessional
Study levelspecialist graduate
Study programmeSpecialist professional graduate study programe Management of tourism and sport
Academic title abbreviationstruč. spec. oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-04-28
Parallel keywords (Croatian)menadžment ljudskih potencijala edukacija zaposlenika motivacija radna uspješnost napredovanje razvoj karijere
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:329355
CommitterPetra Horvat