undergraduate thesis
Marketing aspects of tourism destination development

Dijana Mužar (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleMarketinški aspekti razvoja turističke destinacije
AuthorDijana Mužar
Mentor(s)Marina Gregorić (thesis advisor)
Abstract
proizvoda potrošačima nudi cjelovito zadovoljavanje turističkih potreba. Turistička destinacija se mora promovirati i prezentirati na tržištu te poduzimati marketinške aktivnosti kako bi potencijalni turisti saznali za turističke proizvode koje destinacija nudi. Marketinške aktivnosti imaju veliko značenje za uspješno pozicioniranje i razvijanje destinacije. Marketinške aktivnosti trebaju biti usmjerene na bit turističke destinacije i na bitne razlike turističkih destinacija od konkurentnih destinacija. Kod provođenja marketinških aktivnosti potrebno je identificirati turistički potencijal destinacije, oblikovati ponudu te odrediti ciljanu skupinu. Na ciljane skupine se primjenjuje marketing miks. Destinacija se prilikom primjenjivanja marketing miksa mora veličinom i sadržajem prilagođavati ciljanim skupinama. Marketinški stručnjaci trebaju sastaviti proizvod koji je smislen na heterogenom i dinamičnom tržištu te koji će privući potencijalne kupce svojim sadržajem i doprijeti do njihovog kućanstva u trenutku kada donose odluke o odlasku na godišnji odmor. Cijeli sustav upravljanja marketingom turističkih destinacija potkrijepljen je primjerom Hrvatske kao turističke destinacije. Svjesni da se razvoj turističke ponude u Hrvatskoj ne može više temeljiti na tradicionalnoj ponudi „sunca i mora“ trebaju se razvijati dodatni sadržaji kako bi Hrvatska postala konkurentna na turističkom tržištu. Potrebno je analizirati vlastite snage i slabosti te mogućnosti i prijetnje, odrediti strateške ciljeve, razumjeti tržište, ispravno se pozicionirati i osmisliti plan marketinga. Vrlo je bitno savladavanje ključnih nedostataka koji mogu biti prepreka turističkom razvoju. Istraživanjem se došlo do podataka o promjenama koje je potrebno izvršiti, a to su: kako nadograditi marketinški splet, kako savladati ključne nedostatke koji mogu biti prepreke turističkom razvoju te na koji način kvalitetno usmjeriti marketing za bolji razvoj turizma u Republici Hrvatskoj.
Parallel title (English)Marketing aspects of tourism destination development
Committee MembersDamira Đukec (committee chairperson)
Đurđa Somođi (committee member)
Marina Gregorić (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Trade and Tourism
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-07-12
Parallel keywords (Croatian)destinacija turističko tržište marketinške aktivnosti organizacija za marketing turističkih destinacija turisti turističke potrebe
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:843018
CommitterPetra Horvat