undergraduate thesis
Business etiquette in Croatia

Iva Horvat (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitlePoslovni bonton u RH
AuthorIva Horvat
Mentor(s)Dragica Kemeter (thesis advisor)
Abstract
Rad se bazira na teoriji i istraživanju, odnosno praktičnom dijelu poslovnog bontona u Republici Hrvatskoj. Vrlo je važno poznavati poslovni bonton određene zemlje jer je lijepo ponašanje jedan od najvažnijih čimbenika profesionalnog razvoja. Kratkim općenitim pregledom poslovne etike i bontona uvodi se u srž rada, a to je poslovni bonton u Republici Hrvatskoj. Poslovni bonton je skup različitih oblika ponašanja te je važan segment poslovne kulture svake radne sredine. Naime, on obuhvaća prvi dojam (poslovna ponuda, pozdravljanje, upoznavanje i oslovljavanje), kodeks poslovnog odijevanja i kulturu tijela, načine ponašanja u poslovnom svijetu (umijeće ophođenja na radnom mjestu i prema kolegama), komunikaciju s poslovnim partnerima (usmena, telefonska, pisana, internetska te informiranje), poslovni podij (sastanci, mobilni telefoni, sajmovi), poziv poslovnim partnerima za svečane povode (prigode i darovi) te kulturu jedenja i običaje za stolom. U radu će se pobliže objasniti svaki navedeni dio poslovnog bontona uz dodatak kulturnog ophođenja u ugostiteljstvu i turizmu. Bonton na radnome mjestu vrijedi podjednako za svakog radnika bez obzira na njegovu funkciju u radnoj organizaciji. Poznavanje poslovnog bontona pomaže ljudima u svakodnevnom koračanju u poslovnom životu uz zdrav razum, poštenje i poštivanje ostalih sudionika u poslovanju. Dobro ponašanje veliko je umijeće i pola uspjeha u životu. Njime čovjek privlači ljude oko sebe kao što ih i lošim odbija. Također, ono otvara mnoga vrata, a posebice u kontekstu poslovanja. Kroz provedeno istraživanje, vidi se razina poznavanja poslovnog bontona u Republici Hrvatskoj. Također, uočava se i razina provedbe poslovnog bontona u poduzeću u kojem ispitanici rade te se upitnikom doznaje i koliko ispitanici smatraju da je bonton važan u poslovanju. Nakon kratkog teorijskog pregleda literature, istraživanja, anketnog upitnika i obrade podataka, provedeni su konkretni zaključci vezani uz poslovni bonton u Republici Hrvatskoj. Isprepletenost lijepih oblika ponašanja, običaja, tradicionalnih navika i bontona u poslovanju ima veliko značenje kako na uspjeh poduzeća tako i na međuljudske odnose. Na pojedincu je da odluči u kojoj je mjeri obvezan da se ih pridržava, bilo zbog sebe ili radi drugih.
Parallel title (English)Business etiquette in Croatia
Committee MembersLjerka Bogdan (committee chairperson)
Marija Miščančuk (committee member)
Dragica Kemeter (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineHUMANISTIC SCIENCES
Philosophy
Ethics
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Communicology
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-07-15
Parallel keywords (Croatian)poslovna etika bonton poslovni bonton etički kodeks kultura
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:676558
CommitterPetra Horvat