završni rad
Poslovni bonton u RH

Iva Horvat (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovPoslovni bonton u RH
AutorIva Horvat
Voditelj/MentorDragica Kemeter (mentor)
Sažetak rada
Rad se bazira na teoriji i istraživanju, odnosno praktičnom dijelu poslovnog bontona u Republici Hrvatskoj. Vrlo je važno poznavati poslovni bonton određene zemlje jer je lijepo ponašanje jedan od najvažnijih čimbenika profesionalnog razvoja. Kratkim općenitim pregledom poslovne etike i bontona uvodi se u srž rada, a to je poslovni bonton u Republici Hrvatskoj. Poslovni bonton je skup različitih oblika ponašanja te je važan segment poslovne kulture svake radne sredine. Naime, on obuhvaća prvi dojam (poslovna ponuda, pozdravljanje, upoznavanje i oslovljavanje), kodeks poslovnog odijevanja i kulturu tijela, načine ponašanja u poslovnom svijetu (umijeće ophođenja na radnom mjestu i prema kolegama), komunikaciju s poslovnim partnerima (usmena, telefonska, pisana, internetska te informiranje), poslovni podij (sastanci, mobilni telefoni, sajmovi), poziv poslovnim partnerima za svečane povode (prigode i darovi) te kulturu jedenja i običaje za stolom. U radu će se pobliže objasniti svaki navedeni dio poslovnog bontona uz dodatak kulturnog ophođenja u ugostiteljstvu i turizmu. Bonton na radnome mjestu vrijedi podjednako za svakog radnika bez obzira na njegovu funkciju u radnoj organizaciji. Poznavanje poslovnog bontona pomaže ljudima u svakodnevnom koračanju u poslovnom životu uz zdrav razum, poštenje i poštivanje ostalih sudionika u poslovanju. Dobro ponašanje veliko je umijeće i pola uspjeha u životu. Njime čovjek privlači ljude oko sebe kao što ih i lošim odbija. Također, ono otvara mnoga vrata, a posebice u kontekstu poslovanja. Kroz provedeno istraživanje, vidi se razina poznavanja poslovnog bontona u Republici Hrvatskoj. Također, uočava se i razina provedbe poslovnog bontona u poduzeću u kojem ispitanici rade te se upitnikom doznaje i koliko ispitanici smatraju da je bonton važan u poslovanju. Nakon kratkog teorijskog pregleda literature, istraživanja, anketnog upitnika i obrade podataka, provedeni su konkretni zaključci vezani uz poslovni bonton u Republici Hrvatskoj. Isprepletenost lijepih oblika ponašanja, običaja, tradicionalnih navika i bontona u poslovanju ima veliko značenje kako na uspjeh poduzeća tako i na međuljudske odnose. Na pojedincu je da odluči u kojoj je mjeri obvezan da se ih pridržava, bilo zbog sebe ili radi drugih.
Ključne riječiposlovna etika bonton poslovni bonton etički kodeks kultura
Naslov na drugom jeziku (engleski)Business etiquette in Croatia
Povjerenstvo za obranuLjerka Bogdan (predsjednik povjerenstva)
Marija Miščančuk (član povjerenstva)
Dragica Kemeter (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filozofija
Etika
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-07-15
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:676558
PohranioPetra Horvat