undergraduate thesis
Marketing of small and medium enterprises in Croatia

Jelena Sečan (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleMarketing malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj
AuthorJelena Sečan
Mentor(s)Andrijana Kos Kavran (thesis advisor)
Abstract
U Republici Hrvatskoj malo i srednje poduzetništvo dominira u ukupnom broju gospodarskih subjekata, te time bitno utječe na povećanje zaposlenosti i stvaranju društvenog bruto proizvoda. Budući da je njihova djelatnost prisutna na domaćem i međunarodnom tržištu, konstantno se treba poboljšavati i prilagođavati kupcima i konkurenciji. Da bi bili u tome uspješni najvažniju ulogu ima marketing. U današnje vrijeme poduzeća više ne mogu poslovati bez marketinga, jer financijski rezultati poslovanja ovise o sposobnostima primjene marketinga. Što je on razvijeniji i što se njime bolje zadovoljavaju potrebe potrošača, poslovanje je profitabilnije i uspješnije. Uspjeh dobrog marketinga temelji se na dobrom planiranju, točnije na sastavljanju strateškog marketinškog plana koji daje cjelovitu analizu poduzeća te se prema njemu raspoređuju promocijske aktivnosti. Nemoguće je zadovoljiti potrebe svih potencijalnih potrošača na isti način, pa je stoga potrebno segmentirati tržište i prilagoditi marketinšku koncepciju prema ciljnoj skupini. Poznavanje ciljnog tržišta daje osnovu za određivanje djelotvorne strategije promocijskih aktivnosti. Promocijske aktivnosti u sve većoj mjeri postaju dio našeg društvenog okruženja, koje susrećemo gotovo svaki dan u različitim oblicima. Razlog tome je utjecaj tehnologije i globalnog marketinga kojeg prepoznaju gotova sva poduzeća bez obzira na granice. Da bi mala i srednja poduzeća osigurala svoju globalnu prisutnost na međunarodnom tržištu imaju na raspolaganju niz marketinških strategija, od kojih najviše koriste izravni i internet marketing. U uvjetima rastuće konkurencije i globalizacije tržišta, dugoročnost poslovanja i budućnost svakog poduzeća, ovisi o dobro koncipiranom marketingu, stoga je on neophodan za uspješno djelovanje na tržištu.
Parallel title (English)Marketing of small and medium enterprises in Croatia
Committee MembersMarija Miščančuk (committee chairperson)
Tomislav Hublin (committee member)
Andrijana Kos Kavran (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Economics of Entrepreneurship
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-14
Parallel keywords (Croatian)mala i srednja poduzeća marketing strateški marketinški plan segmentacija tržišta promocijske aktivnosti globalni marketing
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:970356
CommitterPetra Horvat