završni rad
Marketing malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj

Jelena Sečan (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovMarketing malih i srednjih poduzeća u Hrvatskoj
AutorJelena Sečan
Voditelj/MentorAndrijana Kos Kavran (mentor)
Sažetak rada
U Republici Hrvatskoj malo i srednje poduzetništvo dominira u ukupnom broju gospodarskih subjekata, te time bitno utječe na povećanje zaposlenosti i stvaranju društvenog bruto proizvoda. Budući da je njihova djelatnost prisutna na domaćem i međunarodnom tržištu, konstantno se treba poboljšavati i prilagođavati kupcima i konkurenciji. Da bi bili u tome uspješni najvažniju ulogu ima marketing. U današnje vrijeme poduzeća više ne mogu poslovati bez marketinga, jer financijski rezultati poslovanja ovise o sposobnostima primjene marketinga. Što je on razvijeniji i što se njime bolje zadovoljavaju potrebe potrošača, poslovanje je profitabilnije i uspješnije. Uspjeh dobrog marketinga temelji se na dobrom planiranju, točnije na sastavljanju strateškog marketinškog plana koji daje cjelovitu analizu poduzeća te se prema njemu raspoređuju promocijske aktivnosti. Nemoguće je zadovoljiti potrebe svih potencijalnih potrošača na isti način, pa je stoga potrebno segmentirati tržište i prilagoditi marketinšku koncepciju prema ciljnoj skupini. Poznavanje ciljnog tržišta daje osnovu za određivanje djelotvorne strategije promocijskih aktivnosti. Promocijske aktivnosti u sve većoj mjeri postaju dio našeg društvenog okruženja, koje susrećemo gotovo svaki dan u različitim oblicima. Razlog tome je utjecaj tehnologije i globalnog marketinga kojeg prepoznaju gotova sva poduzeća bez obzira na granice. Da bi mala i srednja poduzeća osigurala svoju globalnu prisutnost na međunarodnom tržištu imaju na raspolaganju niz marketinških strategija, od kojih najviše koriste izravni i internet marketing. U uvjetima rastuće konkurencije i globalizacije tržišta, dugoročnost poslovanja i budućnost svakog poduzeća, ovisi o dobro koncipiranom marketingu, stoga je on neophodan za uspješno djelovanje na tržištu.
Ključne riječimala i srednja poduzeća marketing strateški marketinški plan segmentacija tržišta promocijske aktivnosti globalni marketing
Naslov na drugom jeziku (engleski)Marketing of small and medium enterprises in Croatia
Povjerenstvo za obranuMarija Miščančuk (predsjednik povjerenstva)
Tomislav Hublin (član povjerenstva)
Andrijana Kos Kavran (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Ekonomika poduzetništva
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-14
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:970356
PohranioPetra Horvat