undergraduate thesis
Ethical / Unethical business on social networks

Tamara Kurbanjev (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleEtičko/neetičko poslovanje na društvenim mrežama
AuthorTamara Kurbanjev
Mentor(s)Dragica Kemeter (thesis advisor)
Abstract
Etika je znanost o moralu koja istražuje smisao i ciljeve ljudskoga ponašanja u skladu s pravilima moralnih načela, dok se poslovna etika odnosi na primjenu etičkih načela u poslovnim odnosima. Etički kodeks služi kao okvir u poslovanju poduzeća koja smatraju da su ostvarivanje profita i uspješnosti u poslovanju u skladu sa zakonima i propisima, dok neetična poduzeća posluju isključivo s ciljem ostvarivanja profita bez obzira na pitanje moralnosti. Etičko poslovanje potrebno je postaviti na višu razinu koja se odnosi na širi pojam od dobiti u poslovnome okruženju. U ovome radu razmatraju se ključni aspekti etičkoga i neetičkoga poslovanja koji su svakodnevni u poslovnome svijetu. Predstavljeno je pet načela kojih se akteri u poslovnim odnosima moraju pridržavati jer su potrebna za moć etičkoga poslovanja. Etički kodeks smatra se prikladnim u poduzeću jer ne odvaja etičnost od profitabilnosti već ih uspješno usklađuje u svome poslovanju. Rad se bavi postavljanjem i rješavanjem etičkih dilema prilikom donošenja odluka u poslovanju. Prikupljenim informacijama u radu žele se ustanoviti značajke etičnosti te razriješiti problematika neetičkoga ponašanja. Tehnološki napredak u posljednjih nekoliko godina olakšao je i promijenio način komunikacije, što se odnosi i na etičko/neetičko poslovanje na društvenim mrežama. U ovome radu obradit će se tema etičkoga i neetičkoga poslovanja u poduzeću te funkcionalnost etičkoga/neetičkoga poslovanja na društvenim mrežama. Moderna telekomunikacijska sredstva omogućuju obavljanje svakodnevnih poslova i zadataka na radnome mjestu, što uključuje i korištenje društvenih mreža koje su postale neizbježne u samome poslovanju. Međutim, društvene mreže isto tako mogu odvući pažnju od izvršavanja zadataka na radnome mjestu. Poslodavac putem pravilnika odlučuje o korištenju društvenih mreža tijekom radnoga vremena. Na temelju prikupljene literature provedeno je istraživanje na temu „Korištenje društvenih mreža u privatne svrhe tijekom radnoga vremena“ te se istraživanjem želi pokazati postoji li neetičnost zaposlenika u poslovanju tijekom korištenja društvenih mreža.
Parallel title (English)Ethical / Unethical business on social networks
Committee MembersNevenka Breslauer (committee chairperson)
Marija Miščančuk (committee member)
Dragica Kemeter (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineHUMANISTIC SCIENCES
Philosophy
Ethics
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Mass Media
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-19
Parallel keywords (Croatian)etičko/neetičko poslovanje etički kodeks etičke dileme društvene mreže neetičnost
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:500339
CommitterPetra Horvat