završni rad
Etičko/neetičko poslovanje na društvenim mrežama

Tamara Kurbanjev (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovEtičko/neetičko poslovanje na društvenim mrežama
AutorTamara Kurbanjev
Voditelj/MentorDragica Kemeter (mentor)
Sažetak rada
Etika je znanost o moralu koja istražuje smisao i ciljeve ljudskoga ponašanja u skladu s pravilima moralnih načela, dok se poslovna etika odnosi na primjenu etičkih načela u poslovnim odnosima. Etički kodeks služi kao okvir u poslovanju poduzeća koja smatraju da su ostvarivanje profita i uspješnosti u poslovanju u skladu sa zakonima i propisima, dok neetična poduzeća posluju isključivo s ciljem ostvarivanja profita bez obzira na pitanje moralnosti. Etičko poslovanje potrebno je postaviti na višu razinu koja se odnosi na širi pojam od dobiti u poslovnome okruženju. U ovome radu razmatraju se ključni aspekti etičkoga i neetičkoga poslovanja koji su svakodnevni u poslovnome svijetu. Predstavljeno je pet načela kojih se akteri u poslovnim odnosima moraju pridržavati jer su potrebna za moć etičkoga poslovanja. Etički kodeks smatra se prikladnim u poduzeću jer ne odvaja etičnost od profitabilnosti već ih uspješno usklađuje u svome poslovanju. Rad se bavi postavljanjem i rješavanjem etičkih dilema prilikom donošenja odluka u poslovanju. Prikupljenim informacijama u radu žele se ustanoviti značajke etičnosti te razriješiti problematika neetičkoga ponašanja. Tehnološki napredak u posljednjih nekoliko godina olakšao je i promijenio način komunikacije, što se odnosi i na etičko/neetičko poslovanje na društvenim mrežama. U ovome radu obradit će se tema etičkoga i neetičkoga poslovanja u poduzeću te funkcionalnost etičkoga/neetičkoga poslovanja na društvenim mrežama. Moderna telekomunikacijska sredstva omogućuju obavljanje svakodnevnih poslova i zadataka na radnome mjestu, što uključuje i korištenje društvenih mreža koje su postale neizbježne u samome poslovanju. Međutim, društvene mreže isto tako mogu odvući pažnju od izvršavanja zadataka na radnome mjestu. Poslodavac putem pravilnika odlučuje o korištenju društvenih mreža tijekom radnoga vremena. Na temelju prikupljene literature provedeno je istraživanje na temu „Korištenje društvenih mreža u privatne svrhe tijekom radnoga vremena“ te se istraživanjem želi pokazati postoji li neetičnost zaposlenika u poslovanju tijekom korištenja društvenih mreža.
Ključne riječietičko/neetičko poslovanje etički kodeks etičke dileme društvene mreže neetičnost
Naslov na drugom jeziku (engleski)Ethical / Unethical business on social networks
Povjerenstvo za obranuNevenka Breslauer (predsjednik povjerenstva)
Marija Miščančuk (član povjerenstva)
Dragica Kemeter (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filozofija
Etika
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Masovni mediji
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-19
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:500339
PohranioPetra Horvat