undergraduate thesis
Impact of sublimated promotional messages on the consumer behaviour

Valeria Križanec (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleUtjecaj sublimiranih promotivnih poruka na ponašanje potrošača
AuthorValeria Križanec
Mentor(s)Marina Gregorić (thesis advisor)
Abstract
Subliminalne poruke nisu novi koncept, bile su prisutne godinama, no i dalje ih ne razumijemo u potpunosti. Razne čudne asocijacije, kontrola uma, skrivene zle poruke i mnogo toga smatraju se dijelom subliminalne propagande. Istraživanjem subliminalnosti dolazi se do zaključka da nisu sve poruke pisane u negativnom kontekstu, mnoge od njih imaju vesele misli i navode nas na pozitivne stvari. Subliminalno dolazi od riječi „sub“ + „limen“, što bi moglo značiti nešto poput „ispod praga“, van naše svjesne percepcije. Pruženu informaciju primamo bez da se direktno fokusiramo na njeno skriveno značenje. Najosnovniji primjer subliminalnog oglašavanja je iz naše svakodnevice. U glavi kao da postoji složeni filter, tako da svjesno procesiramo samo informacije kojima se želimo baviti. Da tako nešto ne postoji ljudski mozak bio bi preopterećen stimulansima preko zvukova, mirisa, njuha i sluha i ne bi se mogli nositi sa svime. Prelazeći ulicu primjećujete promet, hodajući putem jedva primjećujete aute koji prolaze nedaleko od vas. Pričajući s prijateljima negdje vani ne čujete razgovore drugih ljudi, već se fokusirate na naše, no čujete li primjerice izgovoreno vlastito ime van grupe, to ćete vrlo vjerojatno primijetiti. To je dokaz da naša podsvijest sluša i prima informacije koje svijest ne prima. Umjesto pet jednostavnih osjeta prema Aristotelu – okus, miris, dodir, vid i sluh, prepoznaje se preko tridesetak različitih osjetilnih senzora koji dolaze do mozga. Tako je u današnje doba moderne tehnologije moguće na nebrojeno mnogo načina ubaciti nam informaciju u podsvijest i čekati željene rezultate. Zanimljiva je činjenica da nam uz izgovoreno ime, riječi poput krv, seks i smrt jednako zaokupljaju pažnju. Zbog toga se u promotivnim sadržajima vrlo često subliminalno ubacuje ovakav sadržaj kako bi se kupce potaklo na što veću kupovinu, određeno ponašanje, razmišljanje ili životni stil. Moć subliminalnosti je velika, te mnogi vjeruju da je manipulacija ljudskim umom u tim razmjerima da mi nemamo nikakve kontrole nad vlastitim životom, već smo pijuni onih na vlasti, radimo čitav život zapravo za njihovu korist, a ne za vlastit boljitak
Parallel title (English)Impact of sublimated promotional messages on the consumer behaviour
Committee MembersNevenka Breslauer (committee chairperson)
Nenad Breslauer (committee member)
Marina Gregorić (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Mass Media
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-19
Parallel keywords (Croatian)mozak osjetila pijuni podvjest subliminalne poruke svijest
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:803952
CommitterPetra Horvat