završni rad
Utjecaj sublimiranih promotivnih poruka na ponašanje potrošača

Valeria Križanec (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovUtjecaj sublimiranih promotivnih poruka na ponašanje potrošača
AutorValeria Križanec
Voditelj/MentorMarina Gregorić (mentor)
Sažetak rada
Subliminalne poruke nisu novi koncept, bile su prisutne godinama, no i dalje ih ne razumijemo u potpunosti. Razne čudne asocijacije, kontrola uma, skrivene zle poruke i mnogo toga smatraju se dijelom subliminalne propagande. Istraživanjem subliminalnosti dolazi se do zaključka da nisu sve poruke pisane u negativnom kontekstu, mnoge od njih imaju vesele misli i navode nas na pozitivne stvari. Subliminalno dolazi od riječi „sub“ + „limen“, što bi moglo značiti nešto poput „ispod praga“, van naše svjesne percepcije. Pruženu informaciju primamo bez da se direktno fokusiramo na njeno skriveno značenje. Najosnovniji primjer subliminalnog oglašavanja je iz naše svakodnevice. U glavi kao da postoji složeni filter, tako da svjesno procesiramo samo informacije kojima se želimo baviti. Da tako nešto ne postoji ljudski mozak bio bi preopterećen stimulansima preko zvukova, mirisa, njuha i sluha i ne bi se mogli nositi sa svime. Prelazeći ulicu primjećujete promet, hodajući putem jedva primjećujete aute koji prolaze nedaleko od vas. Pričajući s prijateljima negdje vani ne čujete razgovore drugih ljudi, već se fokusirate na naše, no čujete li primjerice izgovoreno vlastito ime van grupe, to ćete vrlo vjerojatno primijetiti. To je dokaz da naša podsvijest sluša i prima informacije koje svijest ne prima. Umjesto pet jednostavnih osjeta prema Aristotelu – okus, miris, dodir, vid i sluh, prepoznaje se preko tridesetak različitih osjetilnih senzora koji dolaze do mozga. Tako je u današnje doba moderne tehnologije moguće na nebrojeno mnogo načina ubaciti nam informaciju u podsvijest i čekati željene rezultate. Zanimljiva je činjenica da nam uz izgovoreno ime, riječi poput krv, seks i smrt jednako zaokupljaju pažnju. Zbog toga se u promotivnim sadržajima vrlo često subliminalno ubacuje ovakav sadržaj kako bi se kupce potaklo na što veću kupovinu, određeno ponašanje, razmišljanje ili životni stil. Moć subliminalnosti je velika, te mnogi vjeruju da je manipulacija ljudskim umom u tim razmjerima da mi nemamo nikakve kontrole nad vlastitim životom, već smo pijuni onih na vlasti, radimo čitav život zapravo za njihovu korist, a ne za vlastit boljitak
Ključne riječimozak osjetila pijuni podvjest subliminalne poruke svijest
Naslov na drugom jeziku (engleski)Impact of sublimated promotional messages on the consumer behaviour
Povjerenstvo za obranuNevenka Breslauer (predsjednik povjerenstva)
Nenad Breslauer (član povjerenstva)
Marina Gregorić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Masovni mediji
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-19
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:803952
PohranioPetra Horvat