master's thesis
Sport and media

Martina Žunić (2016)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleSport i mediji
AuthorMartina Žunić
Mentor(s)Ksenija Pletenac (thesis advisor)
Abstract
U ovom radu nastoje se definirati uloge sporta u društvu, prikazati razvoj sredstava javne komunikacije, te njihov utjecaj na sport i obratno. Pojašnjeni su pojmovi sporta, medija i komunikacije. Odnos mediji - sport ima utjecaj i na zajednicu. San svakog igrača je nastupiti na olimpijskim igrama. One su do danas ostale najatraktivnije natjecanje. Načelo olimpizma, baruna Piera de Couberteina, glasi: "svi su u sportu ravnopravni bez obzira na rasne, vjerske ili političke razlike.“ Sportska natjecanja iz godine u godinu postaju veća, bolja i zanimljivija publici. Ona postaju brendovi. Nekad su se ljudi bavili sportom zbog sebe, odnosno kako bi zadovoljili svoje potrebe za kretanjem. Danas su ti razlozi nešto drugačiji. U suvremenom sportu, velikom broju sportaša glavna motivacija su zarada, prestiž i moć koja s njim dolazi. Takvom razvoju događaja pogodovao je razvoj medija. No utjecaj medija ima i svojih koristi kako za sport tako i za društvo. Zahvaljujući brojnim znanstvenim otkrićima razvijaju se prva sredstva javne komunikacije. U početku to su bile novine. One su izvještavale o događanjima koja su se već dogodila. Pojavom radija i televizije informacije postaju pravovremene. Publika je mogla uživo pratiti razna događanja, pa i prijenose sportskih susreta. Razvojem digitalne tehnologije, mediji su postali inovativniji, pa danas gotovo sve novine možemo čitati u digitalnom izdanju na mobitelima, tabletima ili računalima. Mediji svakodnevno serviraju veliki broj informacija, koje publika odabire prema područjima vlastitog interesa. Sport pronalazi svoje mjesto u svim aspektima javne komunikacije. Mediji u kojima se javlja su: tisak, radio, televizija i Internet. Osim u specijaliziranim sportskim časopisima, radijskim i televizijskim emisijama, sport svoje mjesto pronalazi i u dnevnim, tjednim i ostalim nespecijaliziranim novinama. Utjecaj medija na sport i sporta na medije je uzajaman. Putem medija, sportska natjecanja dolaze ljudima u kuću, te na taj način velikim dijelom mediji sudjeluju u financiranju organizacije istih. Istovremeno se popularizira sport, kreira se javno mnijenje o dobrobitima bavljenja sportom.
Parallel title (English)Sport and media
Committee MembersTomislav Hublin (committee chairperson)
Nevenka Breslauer (committee member)
Ksenija Pletenac (committee member)
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Kinesiology
Sports Kinesiology
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Mass Media
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Communicology
Study programme typeprofessional
Study levelspecialist graduate
Study programmeSpecialist professional graduate study programe Management of tourism and sport
Academic title abbreviationstruč. spec. oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2016-09-22
Parallel keywords (Croatian)sportska natjecanja komunikacija masovni mediji olimpijske igre internet televizija
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:893391
CommitterPetra Horvat