specijalistički diplomski stručni
Sport i mediji

Martina Žunić (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovSport i mediji
AutorMartina Žunić
Voditelj/MentorKsenija Pletenac (mentor)
Sažetak rada
U ovom radu nastoje se definirati uloge sporta u društvu, prikazati razvoj sredstava javne komunikacije, te njihov utjecaj na sport i obratno. Pojašnjeni su pojmovi sporta, medija i komunikacije. Odnos mediji - sport ima utjecaj i na zajednicu. San svakog igrača je nastupiti na olimpijskim igrama. One su do danas ostale najatraktivnije natjecanje. Načelo olimpizma, baruna Piera de Couberteina, glasi: "svi su u sportu ravnopravni bez obzira na rasne, vjerske ili političke razlike.“ Sportska natjecanja iz godine u godinu postaju veća, bolja i zanimljivija publici. Ona postaju brendovi. Nekad su se ljudi bavili sportom zbog sebe, odnosno kako bi zadovoljili svoje potrebe za kretanjem. Danas su ti razlozi nešto drugačiji. U suvremenom sportu, velikom broju sportaša glavna motivacija su zarada, prestiž i moć koja s njim dolazi. Takvom razvoju događaja pogodovao je razvoj medija. No utjecaj medija ima i svojih koristi kako za sport tako i za društvo. Zahvaljujući brojnim znanstvenim otkrićima razvijaju se prva sredstva javne komunikacije. U početku to su bile novine. One su izvještavale o događanjima koja su se već dogodila. Pojavom radija i televizije informacije postaju pravovremene. Publika je mogla uživo pratiti razna događanja, pa i prijenose sportskih susreta. Razvojem digitalne tehnologije, mediji su postali inovativniji, pa danas gotovo sve novine možemo čitati u digitalnom izdanju na mobitelima, tabletima ili računalima. Mediji svakodnevno serviraju veliki broj informacija, koje publika odabire prema područjima vlastitog interesa. Sport pronalazi svoje mjesto u svim aspektima javne komunikacije. Mediji u kojima se javlja su: tisak, radio, televizija i Internet. Osim u specijaliziranim sportskim časopisima, radijskim i televizijskim emisijama, sport svoje mjesto pronalazi i u dnevnim, tjednim i ostalim nespecijaliziranim novinama. Utjecaj medija na sport i sporta na medije je uzajaman. Putem medija, sportska natjecanja dolaze ljudima u kuću, te na taj način velikim dijelom mediji sudjeluju u financiranju organizacije istih. Istovremeno se popularizira sport, kreira se javno mnijenje o dobrobitima bavljenja sportom.
Ključne riječisportska natjecanja komunikacija masovni mediji olimpijske igre internet televizija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Sport and media
Povjerenstvo za obranuTomislav Hublin (predsjednik povjerenstva)
Nevenka Breslauer (član povjerenstva)
Ksenija Pletenac (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Kineziologija
Kineziologija sporta
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Masovni mediji
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i sporta
Akademski / stručni nazivstručni specijalist ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivastruč. spec. oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-09-22
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:893391
PohranioPetra Horvat