undergraduate thesis
New media and internet

Tomislav Žganec (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleNovi mediji i internet
AuthorTomislav Žganec
Mentor(s)Ksenija Pletenac (thesis advisor)
Abstract
Za razvoj novih medija bitna je činjenica da je čovjek oduvijek težio brzini i kvaliteti prijenosa informacije. Od baklji i prijenosa informacija licem u lice, veliki iskorak čovječanstvo je napravilo izumom telegrafa koji je znatno ubrzao protok informacija. Nakon telegrafa otvarale su se nove mogućnosti u razvoju komunikacija i razni izumi pridonijeli su izgledu medija kakve poznajemo danas. Novi mediji zauzimaju sve veći prostor u suvremenom životu čovjeka. Susret s nekim oblikom novog medija neizbježan je čak na dnevnoj bazi. U nove medije može se svrstati svaka vrsta komunikacijskog sredstva koja sadrži tehnološku inovaciju i dizajnirana je za brzi protok informacija od pošiljatelja do primatelja. Novi mediji ozbiljna su konkurencija tradicionalnim medijima poput tiskanih novina i običnim televizorima. Promatrajući nove medije kao cjelinu neophodno je zapaziti da su povezani s gotovo svakim aspektom ljudskog života. Međusobna komunikacija, prijenos poruke do velikih masa ljudi i tehnološke inovacije samo su djelić onoga što novi mediji predstavljaju. Promjene u ljudskom ponašanju i način na koji gledamo medije bitno se promijenio krajem XX. i početkom XXI. stoljeća. Veliku ulogu u tome imaju i sami mediji plasiranjem noviteta na tržište i omogućavanjem interaktivnosti i multimedijalnosti sadržaja. Promjene u ponašanju i potrebama najbolje se očitavaju u usporedbi korisnika tradicionalnih i novih medija. Pojava interneta uvelike je obilježila način na koji poslovne i društvene grupe i pojedinci komuniciraju. Od njegovih početaka do danas primjetan je ubrzani rast i razvoj tehnologije za korištenje svih mogućnosti interneta. Primjena novih medija s internetom gotovo je neophodna. Gotovo svaka nova tehnološka inovacija povezana s komuniciranjem i zabavom posjeduje mogućnost spajanja na internet potičući tako interakciju između dvoje ili više ljudi. Od pametnih telefona i televizora, pa do internetskih novinskih portala povezivanje s internetom je veoma bitna stavka u daljnjem razvoju tih tehnologija. Djelovanje na mase veoma je bitan faktor kod razvoja novih medija i interneta. Cilj je plasiranje relevantnih i brzih informacija ljudima koji ih žele koristiti. Upravo masivnost novih medija daje mogućnost djelovanja u svrhu komuniciranja, zabave, informiranja i obrazovanja. Najbitnije stavke kod promatranja i razumijevanja novih medija su sigurno interaktivnost, mogućnost povratne informacije, i konvergencija, spoj tehnoloških inovacija s komunikacijskom platformom.
Parallel title (English)New media and internet
Committee MembersDamira Đukec
Martina Sobočan
Ksenija Pletenac
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Information and Communication Sciences
Communicology
Study programme typeprofessional
Study levelundergraduate
Study programmeProfessional Study programe Tourism and Sport Management
Academic title abbreviationbacc. oec.
Genreundergraduate thesis
Language Croatian
Defense date2015-06-26
Parallel keywords (Croatian)mediji internet razvoj novih medija
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:496242
CommitterMaja Bregović