završni rad
Novi mediji i internet

Tomislav Žganec (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovNovi mediji i internet
AutorTomislav Žganec
Voditelj/MentorKsenija Pletenac (mentor)
Sažetak rada
Za razvoj novih medija bitna je činjenica da je čovjek oduvijek težio brzini i kvaliteti prijenosa informacije. Od baklji i prijenosa informacija licem u lice, veliki iskorak čovječanstvo je napravilo izumom telegrafa koji je znatno ubrzao protok informacija. Nakon telegrafa otvarale su se nove mogućnosti u razvoju komunikacija i razni izumi pridonijeli su izgledu medija kakve poznajemo danas. Novi mediji zauzimaju sve veći prostor u suvremenom životu čovjeka. Susret s nekim oblikom novog medija neizbježan je čak na dnevnoj bazi. U nove medije može se svrstati svaka vrsta komunikacijskog sredstva koja sadrži tehnološku inovaciju i dizajnirana je za brzi protok informacija od pošiljatelja do primatelja. Novi mediji ozbiljna su konkurencija tradicionalnim medijima poput tiskanih novina i običnim televizorima. Promatrajući nove medije kao cjelinu neophodno je zapaziti da su povezani s gotovo svakim aspektom ljudskog života. Međusobna komunikacija, prijenos poruke do velikih masa ljudi i tehnološke inovacije samo su djelić onoga što novi mediji predstavljaju. Promjene u ljudskom ponašanju i način na koji gledamo medije bitno se promijenio krajem XX. i početkom XXI. stoljeća. Veliku ulogu u tome imaju i sami mediji plasiranjem noviteta na tržište i omogućavanjem interaktivnosti i multimedijalnosti sadržaja. Promjene u ponašanju i potrebama najbolje se očitavaju u usporedbi korisnika tradicionalnih i novih medija. Pojava interneta uvelike je obilježila način na koji poslovne i društvene grupe i pojedinci komuniciraju. Od njegovih početaka do danas primjetan je ubrzani rast i razvoj tehnologije za korištenje svih mogućnosti interneta. Primjena novih medija s internetom gotovo je neophodna. Gotovo svaka nova tehnološka inovacija povezana s komuniciranjem i zabavom posjeduje mogućnost spajanja na internet potičući tako interakciju između dvoje ili više ljudi. Od pametnih telefona i televizora, pa do internetskih novinskih portala povezivanje s internetom je veoma bitna stavka u daljnjem razvoju tih tehnologija. Djelovanje na mase veoma je bitan faktor kod razvoja novih medija i interneta. Cilj je plasiranje relevantnih i brzih informacija ljudima koji ih žele koristiti. Upravo masivnost novih medija daje mogućnost djelovanja u svrhu komuniciranja, zabave, informiranja i obrazovanja. Najbitnije stavke kod promatranja i razumijevanja novih medija su sigurno interaktivnost, mogućnost povratne informacije, i konvergencija, spoj tehnoloških inovacija s komunikacijskom platformom.
Ključne riječimediji internet razvoj novih medija
Naslov na drugom jeziku (engleski)New media and internet
Povjerenstvo za obranuDamira Đukec
Martina Sobočan
Ksenija Pletenac
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-06-26
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:496242
PohranioMaja Bregović