master's thesis
Marketing management of nautical tourism

Tanja Martinić (2015)
Polytechnic of Međimurje in Čakovec
Management of tourism and sport
Metadata
TitleMarketing menadžment nautičkog turizma
AuthorTanja Martinić
Mentor(s)Marina Gregorić (thesis advisor)
Abstract
Nautički turizam specifična je grana turizma koja ima veliki značaj u ukupnom razvoju turizma Republike Hrvatske. Obilježja nautičkog turizma su putovanja turista radi odmora i rekreacije vodenim putem i njihov pristanak u marine i luke koje su posebno uređene za ovu vrstu turista, nautičare. U svojim putovanjima nautičari upoznaju nova mjesta na obali i uvalama koja su teško dostupna ostalim prijevoznim sredstvima te svojim mirom nautičaru pružaju ugodan boravak u netaknutoj prirodi, koja je u Hrvatskoj glavni adut za razvoj nautičkog turizma. Nautički turizam javlja se kroz više gospodarskih djelatnosti, a teoretski i pojmovno podijeljen je na luke nautičkog turizma (smještaj plovila i nautičara), čarter (iznajmljivanje plovila) i kruzing (organizirana kružna putovanja). U ovom radu prikazano je sadašnje stanje, ponuda i potražnja u nautičkom turizmu Republike Hrvatske. Istraživanjem se došlo do podataka o promjenama koje je potrebno izvršiti, kako nadograditi marketinški splet te na koji je način moguće unaprijediti marketinške aktivnosti u nautičkom turizmu Republike Hrvatske. S obzirom na kvalitetu, opremljenost i infrastrukturu u lukama nautičkog turizma, Hrvatska zaostaje za ostalim turističkim zemljama te je potrebno ulaganje da bi se moglo primiti više gostiju, a prvenstveno one veće platežne moći za koje je potrebno uređenje po višim standardima. U tom segmentu ulaganja potrebno je spojiti ugostiteljske, uslužne i ostale djelatnosti kao i ponuditi prateće sportske i zabavne sadržaje koji su interesantni određenim dobnim skupinama nautičara da bi se zadovoljila njihova potražnja. Jedan od većih problema koji se javlja u ovom obliku specifičnog turizma je onečišćenje okoliša u marinama i ispuštanje otpadnih tvari s brodova u more. Kroz trenutno stanje i podatke dobivene kvalitativnim i kvantitativnim istraživanjima potvrđene su hipoteze da je kvalitetno postavljen marketing i menadžment kod organizacije nautičkog turizam važan čimbenik za njegov bolji razvitak kao primarne grane turizma u Republici Hrvatskoj te njegov dinamičan i brži razvoj. Menadžment je taj koji osigurava temelje za razvoj nautičkog turizma imajući u vidu promjene u okruženju i vlastite potencijale. Važnu ulogu imaju prirodni resursi koji pogoduju razvoju nautičkog turizma i dio su njegove osnovne ponude, a s obzirom na značajan porast nautičkog turizma u Republici Hrvatskoj, a time i porast prihoda, sam nautički turizam ima veliki udio u gospodarskom razvoju turizma. Proširenjem i izgradnjom prateće infrastrukture ponuda je sve bolja i dovodi do veće potražnje i iskorištenosti objekata nautičkog turizma.
Parallel title (English)Marketing management of nautical tourism
Committee MembersDamira Đukec
Ivana Bujan
Marina Gregorić
GranterPolytechnic of Međimurje in Čakovec
Lower level organizational unitsManagement of tourism and sport
PlaceČakovec
StateCroatia
Scientific field, discipline, subdisciplineSOCIAL SCIENCES
Economics
Marketing
Study programme typeprofessional
Study levelspecialist graduate
Study programmeSpecialist professional graduate study programe Management of tourism and sport
Academic title abbreviationstruč. spec. oec.
Genremaster's thesis
Language Croatian
Defense date2015-09-15
Parallel keywords (Croatian)čarter marketing menadžment nautika turizam
Resource typetext
Access conditionOpen access
Terms of usehttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:276792
CommitterMaja Bregović