specijalistički diplomski stručni
Marketing menadžment nautičkog turizma

Tanja Martinić (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovMarketing menadžment nautičkog turizma
AutorTanja Martinić
Voditelj/MentorMarina Gregorić (mentor)
Sažetak rada
Nautički turizam specifična je grana turizma koja ima veliki značaj u ukupnom razvoju turizma Republike Hrvatske. Obilježja nautičkog turizma su putovanja turista radi odmora i rekreacije vodenim putem i njihov pristanak u marine i luke koje su posebno uređene za ovu vrstu turista, nautičare. U svojim putovanjima nautičari upoznaju nova mjesta na obali i uvalama koja su teško dostupna ostalim prijevoznim sredstvima te svojim mirom nautičaru pružaju ugodan boravak u netaknutoj prirodi, koja je u Hrvatskoj glavni adut za razvoj nautičkog turizma. Nautički turizam javlja se kroz više gospodarskih djelatnosti, a teoretski i pojmovno podijeljen je na luke nautičkog turizma (smještaj plovila i nautičara), čarter (iznajmljivanje plovila) i kruzing (organizirana kružna putovanja). U ovom radu prikazano je sadašnje stanje, ponuda i potražnja u nautičkom turizmu Republike Hrvatske. Istraživanjem se došlo do podataka o promjenama koje je potrebno izvršiti, kako nadograditi marketinški splet te na koji je način moguće unaprijediti marketinške aktivnosti u nautičkom turizmu Republike Hrvatske. S obzirom na kvalitetu, opremljenost i infrastrukturu u lukama nautičkog turizma, Hrvatska zaostaje za ostalim turističkim zemljama te je potrebno ulaganje da bi se moglo primiti više gostiju, a prvenstveno one veće platežne moći za koje je potrebno uređenje po višim standardima. U tom segmentu ulaganja potrebno je spojiti ugostiteljske, uslužne i ostale djelatnosti kao i ponuditi prateće sportske i zabavne sadržaje koji su interesantni određenim dobnim skupinama nautičara da bi se zadovoljila njihova potražnja. Jedan od većih problema koji se javlja u ovom obliku specifičnog turizma je onečišćenje okoliša u marinama i ispuštanje otpadnih tvari s brodova u more. Kroz trenutno stanje i podatke dobivene kvalitativnim i kvantitativnim istraživanjima potvrđene su hipoteze da je kvalitetno postavljen marketing i menadžment kod organizacije nautičkog turizam važan čimbenik za njegov bolji razvitak kao primarne grane turizma u Republici Hrvatskoj te njegov dinamičan i brži razvoj. Menadžment je taj koji osigurava temelje za razvoj nautičkog turizma imajući u vidu promjene u okruženju i vlastite potencijale. Važnu ulogu imaju prirodni resursi koji pogoduju razvoju nautičkog turizma i dio su njegove osnovne ponude, a s obzirom na značajan porast nautičkog turizma u Republici Hrvatskoj, a time i porast prihoda, sam nautički turizam ima veliki udio u gospodarskom razvoju turizma. Proširenjem i izgradnjom prateće infrastrukture ponuda je sve bolja i dovodi do veće potražnje i iskorištenosti objekata nautičkog turizma.
Ključne riječičarter marketing menadžment nautika turizam
Naslov na drugom jeziku (engleski)Marketing management of nautical tourism
Povjerenstvo za obranuDamira Đukec
Ivana Bujan
Marina Gregorić
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijastručni
Stupanjspecijalistički diplomski
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i sporta
Akademski / stručni nazivstručni specijalist ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivastruč. spec. oec.
Vrsta radaspecijalistički diplomski stručni
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-15
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:276792
PohranioMaja Bregović