Abstract | Francuska je jedna od najposjećenijih zemalja na svijetu s velikim stupnjem atraktivnih
resursa, no ipak, neki su u sjeni onih najpoznatijih, a isto imaju svoje specifičnosti koje bi
svakako privukle određenu skupinu ljudi. Ovu zemlju krase mnoga prirodna obilježja koja su
svakako bitan faktor u turizmu - ima pogodnu klimu, krajolik, prirodne ljepote i resurse, poznate
gradove, znamenitosti i manifestacije koje ju izdvajaju od drugih zemalja. U ovom radu opisan
je cilj te metodologija rada, osnovna obilježja Francuske i pojam turističkog lokaliteta. Zatim
je objašnjen pojam turističke regije te je dan pregled regija Francuske i detaljnije su
predstavljeni najposjećeniji lokaliteti u svakoj turističkoj regiji. Navedeno je sedam turističkih
regija, a to su: Sredozemna obala, Atlantska obala, Alpe, Pirenji, Centralni masiv, Istok i Pariški
bazen. U svakoj regiji su odabrani lokaliteti koji određenoj regiji daju na značaju, a ti lokaliteti
su filmski festival Cannes, Monte Carlo casino, stara jezgra Avignona, Miroir d`eau, katedrala
Saint-Malo, Mount Blanc, Nacionalni park Vanoise, svetište Gospe Lurdske, crkva SaintBlaise, muzej Hôtel-Dieu i katedrala Gospe od Strasbourga i na kraju Louvre, Versailles,
Eiffelov toranj te Notre Dame. Kako bi se ustanovilo koliko je Francuska turistički poznata
zemlja i kako bi se utvrdila prepoznatljivost i zainteresiranost za odabrane lokalitete, provedeno
je istraživanje putem anketnog upitnika. Prikupljeni su i obrađeni podaci o karakteristikama
uzorka poput dobi, spola i obrazovanja ispitanika, asocijacija ispitanika na Francusku, motiva
putovanja te same prepoznatljivosti lokaliteta. Zatim, koliko su regije zanimljive ispitanoj
skupini i, na kraju, stav koji imaju o posjeti te cjelokupnoj turističkoj ponudi Francuske.
Također su navedena ograničenja koja su se pojavila tijekom provođenja anketnog upitnika.
Ovim radom je zaključeno da je Francuska turistički dosta razvijena zemlja, da je poznata i
zanimljiva raznim skupinama ljudi. Ima perspektivu da razvijene regije i dalje upotpunjuje
inovacijama koje će privući još više turista, a da manje poznate regije razvije zato što se u njima
nalaze resursi koji su specifični i mogu biti preteča nekom novom obliku turizma za određenu
skupinu ljudi. |