Sažetak | Republika Hrvatska prepoznatljiva je kao značajna turistička destinacija. Iz godine u godinu
atraktivnost i kvalitetu hrvatskog turističkog proizvoda i usluga prepoznaju kako domaći, tako
i strani turisti. Razvoj turizma vidi se po broju porasta dolazaka i po broju noćenja stranih
turista. Svjetski trendovi iz godine u godinu sve se više razvijaju i moderniziraju, a Republika
Hrvatska, prateći ih, kontinuirano ulaže u razvoj svoje turističke ponude i sadržaja.
S obzirom na to da je turizam uslužna djelatnost, a kvaliteta usluga i konkurentnost na tržištu
uvelike ovise o turističkim djelatnicima, potrebno je neprestano i kontinuirano usavršavanje te
edukacija zaposlenih na svim razinama u turizmu. Uz sve navedeno, bitna karakteristika
zaposlenih u turizmu je poznavanje stranih jezika.
Unatoč tome što je engleski jezik i dalje superioran svjetski jezik komunikacije, poznavanje i
drugih stranih jezika sve više dobiva na važnosti i to ne samo u turizmu, već i u svjetskoj
ekonomiji općenito. Smatra se kako će engleski jezik i u budućnosti imati ulogu vodećeg jezika,
osobito u poslovnom svijetu, a poznavanje ostalih stranih jezika istaknut će se kao najbolja
praksa.
U ovom radu riječ je o važnosti poznavanja stranih jezika za studente turizma i sporta, a
povezano s time i o turizmu, dolasku i noćenju turista u 2019. godini te o zaposlenosti u turizmu.
U području turizma učenje stranih jezika predstavlja neizostavni dio edukacije koja bi trebala
omogućiti studentima da usvoje ne samo komunikativne, nego i interkulturalne kompetencije.
Brojna istraživanja potvrđuju neizmjernu važnost poznavanja stranih jezika za postizanje bolje
usluge u turizmu. U radu je obrađeno obrazovanje u turizmu i napravljeno je istraživanje vezano
za važnost stranih jezika. Činjenica je da, iako engleski jezik dominira i preuzima ulogu kao
svjetski jezik, sve se više cijeni poznavanje nekoliko stranih jezika.
Nakon uvodnog dijela ovog rada definiraju se njegovi ciljevi, odnosno ono što se u
kronološkom slijedu rada namjerava detaljno objasniti. Slijede metode istraživanja rada koje
podrazumijevaju sekundarnu metodu prikupljanja svih relevantnih podataka i informacija
važnih za teorijski dio, ali i za samo istraživanje. U nastavku se navodi teorijsko razmatranje
turizma, odnosno definiranje turizma za Republiku Hrvatsku. Također, spominje se broj
dolazaka i noćenja turista u 2019. godini te zaposlenost u turizmu. Potom se prikazuje
obrazovanje u turizmu, a obrađeni su i sustavi visokoškolskog obrazovanja za turizam,
poznavanje stranih jezika u visokoškolskom obrazovanju te kontinuirano učenje stranog jezika
na visokoškolskom obrazovanju. Također, rad sadrži kraći osvrt i na osnovnoškolsko i
srednjoškolsko obrazovanje, no temeljni je fokus na visokoškolskom obrazovanju. Posebno su
razrađeni sustavi sveučilišnog studija, veleučilišnog stručnog studija i sustav visokih škola. Za
navedeno obrazovanje prikazane su tablice s kolegijima na određenim ustanovama. Završni dio
rada obuhvaća istraživanje provedeno na Međimurskom veleučilištu u Čakovcu, pri čemu
uzorak čine studenti. Cilj istraživanja bio je utvrditi koje su jezike ispitanici učili, kako
procjenjuju svoje poznavanje stranih jezika, je li im važno učenje stranih jezika tijekom
školovanja i studiranja, utječe li njihovo (ne)poznavanje stranih jezika na sudjelovanje u
Erasmus odlaznim i dolaznim mobilnostima te u komunikaciji s dolaznim studentima na
vlastitoj instituciji. Nadalje, ispitani su i njihovi stavovi o važnosti učenja jezika za njihovo
buduće zanimanje. Konačni je cilj bio prikazati važnosti učenja stranih jezika za njihovu struku.
Zaključak rada sažima temu rada, naglašavajući značaj turizma za Republiku Hrvatsku i
važnosti učenja stranih jezika za studente turizma i sporta, tj. budućih turističkih djelatnika. Na
kraju se sažimaju najvažniji rezultati istraživanja o stavovima studenata Međimurskog
veleučilišta u Čakovcu prema važnosti učenja i poznavanja stranih jezika za vrijeme studija i
studentskih razmjena, po završetku studija, pri zapošljavanju i na radnom mjestu. |