završni rad
Utjecaj optimizacije za tražilice i plaćenog oglašavanja na vidljivost i pozicioniranje web stranica

Dario Dobošić (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Računarstvo
Podaci o radu
NaslovUtjecaj optimizacije za tražilice i plaćenog oglašavanja na vidljivost i pozicioniranje web stranica
AutorDario Dobošić
Voditelj/MentorSanja Brekalo (mentor)
Sažetak rada
SEO (engl. Search Engine Optimization) ili optimizacija za tražilice je proces korištenja metoda sa kojima bi se poboljšalo rangiranje i pozicioniranje web stranice u rezultatima pretraživanja. Cilj je povećati promet na web stranicama. Organski SEO (engl. Search Engine Optimization) je fraza za opisivanje procesa dobivanja ili osiguravanja prirodnog pozicioniranja web stranice u rezultatima pretraga na tražilicama. Organski SEO (engl. Search Engine Optimization) radi s naglaskom na stvaranje sadržaja, kreiranje dolaznih linkova sa drugih web izvora (engl. Link Building), optimizaciju meta oznaka (engl. Tag), istraživanje ključnih riječi, analize ključnih riječi i pisanje sadržaja relevantnog za čitatelja. Prednosti organskog SEO-a (engl. Search Engine Optimization) su dugoročni rezultati i privlačenje 80% prometa pretraživanja, dok su nedostaci to što je potrebno duže vrijeme da se vidi efekt, može biti komplicirano i rezultati su nepredvidljivi. Ne-organski SEO (engl. Search Engine Optimization) ili SEM (engl. Search Engine Marketing) je fraza za opisivanje procesa dobivanja ili osiguravanja pozicioniranja web stranice po principu marketinga na tražilicama što uključuje plaćeno oglašavanje na tražilicama, plaćeno oglašavanje po kliku i prikazu te plaćeni udruženi (engl. Affiliate) marketing. Može dati brže rezultate i poboljšati trenutnu poziciju web stranice, ali efekti su općenito dugoročno manje učinkovitiji u usporedbi s SEO-om (engl. Search Engine Optimization). Tražilice Google i Bing imaju integrirani sustav za oglašavanje na njihovim stranicama s rezultatima pretraživanja. Oglasi su dizajnirani da izgledaju slično, no dovoljno različito od organskih rezultata pretraživanja. Razliku čine boja pozadine, tekst, boja poveznice i pozicija oglasa. Prednosti plaćenog oglašavanja su brzo postavljanje, idealno za ciljanje kupaca i odlično za podizanje svijesti o brendu, dok su nedostaci to što može biti skupo, potrebno je stalno optimiziranje i može vrlo lako pasti pozicija web stranice. Ovaj rad se bavi istraživanjem utjecaja i međusobnog odnosa optimizacije za tražilice i plaćenog pozicioniranja na vidljivost web stranice u rezultatima pretraživanja.
Ključne riječiSEO optimizacija za tražilice PPC plaćeno oglašavanje Google
Naslov na drugom jeziku (engleski)The impact of search engine optimization and paid advertising on the visibility and positioning of websites
Povjerenstvo za obranuJurica Trstenjak
Sanja Brekalo
Bruno Trstenjak
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineRačunarstvo
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaTEHNIČKE ZNANOSTI
Računarstvo
Programsko inženjerstvo
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaRačunarstvo; smjerovi: Programsko inženjerstvo, Inženjerstvo računalnih sustava i mreža
SmjerProgramsko inženjerstvo
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) inženjer/inženjerka računarstva
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. ing. comp.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:759120
PohranioPetra Horvat