Sažetak | U ovom radu razmatraju se mogućnosti unapređenja funkcioniranja sustava sportskog plesa
adekvatnijom implementacijom menadžerskih i marketinških znanja. Odnosno, analiziraju se
mogući načini unapređenja poslovanja u okolnostima modernih potreba i trendova. Tako se
već u drugom poglavlju, kroz prikaz nekih važnih segmenta kojima se pokazuju specifičnosti
tog područja, skreće pozornost o važnosti kreiranja adekvatnog identiteta sportskog plesa. U
nastavku se govori i o ulozi marketinga u njegovom razvoju te o važnosti medijskog praćenja.
No polazeći od činjenice da se područje sportskog plesa ne može mijenjati više od onog za što
su spremni ili sposobni oni koji su nositelji promjena, dakle onih koji njime upravljaju, u radu
je, pogotovo u četvrtom poglavlju, poseban naglasak stavljen na pitanje koje kompetencije bi
trebali imati stručnjaci kako bi mogli ostvariti učinkovitije djelovanje sportskog plesa. Naime,
od njih se očekuje da stvaraju kvalitetnije odnose sa različitim zainteresiranim stranama te
kreiraju proizvode i usluge koji ispunjavaju ili čak nadmašuju njihova očekivanja. Na taj način
moguće je utjecati na kvalitetu ponude, povećanje vidljivosti sportskog plesa, privlačenje
klijenata u plesne centre, publike na plesne događaje, partnera i suradnika, medija i sponzora.
Za ostvarivanja takvih ciljeva pogotovo su pogodni ljudi koji su se intenzivnije bavili sportskim
plesom i uz to dobro poznaju menadžersku struku. Oni su svjesni da uz prilagodbu programskoorganizacijske strukture u pristupu sportskom plesu treba posebno paziti na estetiku i zadržati
profinjenost koja je postojala od samog nastanka društvenih plesova. U suprotnom, dakle,
zanemarivanjem, ignoriranjem ili namjernim previdima u upravljanju ustanovama i
događajima sportskog plesa, moglo bi doći do stvaranja struktura koje dovoljno ne prate
zahtjeve današnjeg vremena te dovoljno ne shvaćaju što je u takvim uvjetima potrebno učiniti
da bi se kreirali dovoljno zanimljivi programi, odnosno dovoljno zanimljiva iskustva i
nezaboravni doživljaji.
Osim teorijskog dijela rada, koji se temelji na korištenju sekundarnih podataka, u cilju
dodatnih pojašnjenja teme provedeno je i primarno istraživanje metodom intervjua. Na taj
način nastojalo se saznati u kojoj su mjeri pripadnici područja sportskog plesa svjesni potrebe
promjena radi njegovog boljeg funkcioniranja. |