završni rad
Bonton u poslovnoj komunikaciji

Magdalena Sabolčec (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovBonton u poslovnoj komunikaciji
AutorMagdalena Sabolčec
Voditelj/MentorKsenija Pletenac (mentor)
Sažetak rada
U radu je prikazan bonton u poslovnoj komunikaciji. Komunikacija je neizbježna u svim sferama ljudskog života pa tako i u poslovnom okruženju. Dobra komunikacija u organizaciji rezultat je boljeg poslovanja te međuljudskih odnosa. Komunikacijom se prenose željene informacije, putem određenih komunikacijskih kanala, do primatelja informacije. Poslovna komunikacija dijeli se na internu i eksternu komunikaciju. Interna komunikacija označava komunikaciju unutar organizacije dok eksterna označava komunikaciju sa klijentima, odnosno poslovnim partnerima. Komunikaciju u organizaciji čine dva sustava: mreža formalne i mreža neformalne komunikacije. Mreža formalne komunikacije realizira se kroz vertikalnu i horizontalnu komunikaciju. Prikazan je komunikacijski proces, tj. kako poruka putuje od pošiljatelja prema primatelju. Elementi komunikacijskog procesa su: pošiljatelj, primatelj, poruka i medij. Oblici komunikacije su verbalna i neverbalna. Verbalnu komunikaciju čine pisana i usmena, a neverbalnu tumačenje neverbalnih znakova i odašiljanje neverbalnih znakova. Kako je komunikacija složen proces, potrebno je razviti dobru strategiju. Četiri su temeljna elementa uspješne strategije: strategija komunikatora, strategija publike, strategija kanala i strategija poruke. Unutar komunikacijskog procesa poruke se mogu iskriviti zbog komunikacijskih zapreka. Zapreka u komunikaciji je sve što sprečava da poruka bude prenesena, primljena i shvaćena. Lošom komunikacijom može doći do sukoba u organizaciji. Sukob je situacija u kojoj dvije ili više osoba želi ostvariti svoj cilj, a budući da svaka doživljava samo jedan cilj kao moguć, drugu osobu doživljava kao prepreku. Sukobi se dijele na vertikalne i horizontalne, međugrupne i međusobne te konstruktivne i destruktivne. Najpoznatija metoda rješavanja sukoba je Thomas-Killmanova metoda koja razlikuje pet različitih načina rješavanja sukoba, ovisno o tipu sukoba i tipu osobnosti. Poslovni bonton može se definirati kao skup općeprihvaćenih pravila ponašanja. Bit je bontona da se usvoje pravila i standardi do te razine da postanu dio našeg normalnog ponašanja. Dobro poznavanje pravila ponašanja igra važnu ulogu u poslovnoj karijeri, pomaže zadržati poslovni odnos, što je u poslovnom svijetu prijeko potrebno. U radu je opisano na koji način se upoznaje, pozdravlja i predstavlja, kako oslovljavati osobe u poslovnom okruženju, kako se ponašati u određenim situacijama kao što su poslovni ručak, poslovni sastanak i poslovni domjenak. Također je opisana kultura telefonskog i pisanog komuniciranja i primjeren način odijevanja. U radu je definirana poslovna etika i etički kodeks. Na primjeru tvrtke "Hrvatska pošta" prikazan je etički kodeks kojeg se moraju pridržavati svi zaposlenici.
Ključne riječikomunikacija organizacija sukob poslovni bonton etika etički kodeks
Naslov na drugom jeziku (engleski)Bon ton in business communication
Povjerenstvo za obranuNevenka Breslauer
Damira Đukec
Ksenija Pletenac
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Informacijske i komunikacijske znanosti
Komunikologija
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:733990
PohranioMaja Bregović