završni rad
Potrošači sa poslovno etičkog gledišta

Valentina Lukšić (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovPotrošači sa poslovno etičkog gledišta
AutorValentina Lukšić
Voditelj/MentorDragica Kemeter (mentor)
Sažetak rada
Završnim radom pod nazivom „Potrošači sa poslovno etičkog gledišta“ želi se potvrditi određenih šest hipoteza vezanih uz potrošače. Hipoteze se provjeravaju istraživanjem koje se provodi anketom „Potrošači“ na određenom uzorku ljudi. Iz rezultata ove ankete želi se doznati koliko su potrošači pažljivi prilikom kupnje, koliko znaju o važnosti računa i deklaracije te koliko poznaju svoja prava. Postoji nekoliko nositelja politike zaštite potrošača, koji se brinu o potrošačima, samo je važno da potrošači znaju za njih, te da nositelji dobro rade svoj posao. Zbog poznate nepoštene poslovne prakse, u državi mora postojati što veći broj instrumenata za njeno suzbijanje. Pod instrumentima se misli na društva za zaštitu potrošača te na razne kampanje koje se provode, odnosno koje upoznaju potrošače sa pravima koja im pripadaju. Kako bi se takva društva razvijala i kako bi se status potrošača poboljšao, sami potrošači moraju pripaziti prilikom kupovine te prijaviti ili se raspitati o rješenjima kod određenih nepravilnosti, ili u situacijama gdje osjećaju da su povrijeđena njihova prava. Kupovina u prodavaonici i on-line kupovina na internetu sve se više približavaju, te ih potrošači koriste prilično jednako. Koju kupovinu i zbog kojih pogodnosti preferiraju kupci te koliko smatraju da su proizvodi na on-line prodaji iste kvalitete kao proizvodi u prodavaonici istražiti će se anketom. Ovdje je vrlo bitna etika bez čijih se temelja, ne može govoriti o poslovnoj etici, jer ona potvrđuje pravednost prema potrošaču, poštenu konkurenciju i oglašavanje te društvenu odgovornost. Treba spomenuti i ulogu Europske unije, i stanje statusa potrošača nakon ulaska Republike Hrvatske u Europsku uniju - da li je taj položaj poboljšan ili je ostao isti. Također, poboljšanje rada inspekcijskih službi i veća uloga države omogućuju uređeniji sustav zaštite potrošača, koju nalaže sama poslovna etika. Uz rezultate istraživanja prikazati će se i teorija, te određeni članci iz zakona o zaštiti potrošača kako bi se mogao donijeti zaključak o ovoj temi.
Ključne riječiPotrošači Zakoni Prava Nositelji Anketa Etika Poslovna etika Europska unija
Naslov na drugom jeziku (engleski)Consumers with business ethics of view
Povjerenstvo za obranuLjerka Bogdan
Marija Miščančuk
Dragica Kemeter
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Trgovina i turizam
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filozofija
Etika
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-09-30
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:072567
PohranioPetra Horvat