završni rad
Sportski menadžment kroz studiju slučaja Real Madrida

Hrvoje Medak (2015)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovSportski menadžment kroz studiju slučaja Real Madrida
AutorHrvoje Medak
Voditelj/MentorMarina Gregorić (mentor)
Sažetak rada
U ovom je radu predstavljen menadžment kao djelatnost sama za sebe, utvrđeno je otkuda i od kada potječe menadžment i koje su njegove dobrobiti koje je on donio u financijski svijet, ali i u općenito cijeli svijet. Svaka vrsta upravljanja podrazumijeva fleksibilnost u organizacijskim odgovorima na promjene u okolini, zahtijevajući tako veći opseg vještina i sposobnosti sportskih menadžera. Uloga države, za boljitak sporta i sportskih organizacija važna je jer ona stvara utjecaje u svim aspektima sporta, od profesionalnih i amaterskih sportova, sportske infrastrukture do sportskog razvoja. Struktura organizacije ima neupitne doticaje s ljudima, jer bez ljudi ne bi bilo organizacije. Stoga je jako bitno imati kvalitetan tim. Ustanovljeno je da za održavanje konkurentske prednosti i razumijevanje ljudskog kapitala, menadžeri moraju u svakom trenu znati proaktivno preoblikovati i osvježiti organizaciju, prilagoditi se svojim podređenima, ali i nadređenima. Dokazali smo da se sportski marketing brine za zadovoljavanje potreba sportskih potrošača kroz sportske ponude koje pružaju više pogodnosti od konkurencije. Prikazana su osnovna načela financijskog upravljanja i njihova važnost u sportskim organizacijama. Bez strategije i analize okruženja sportski menadžment u organizaciji jednostavno ne bi mogao poslovati. Menadžment proizvodnih aktivnosti funkcija je unutar poslovanja u sportu i ona predstavlja proces koji je sastavni dio poslovne prakse sportske organizacije. Nemoguće je riječima opisati koliko je internet važan kao vitalni komunikacijski medij za poslovanje u sportu i sportskoj organizaciji. Prikazana su relevantna pravna načela za pravo u sportu. Navedena su sva pitanja i problemi s kojima se sporstki menadžeri moraju boriti kako bi napravili zanimljiv i privlačan sportski događaj i objekt. Predstavljeni su ciljevi sponzorstva kojima se treba težiti kako bi se ostvarili najveći profiti. Prikazano je kako je porast potražnje 90-ih godina doveo do ubrzanog rasta sportskih prijenosa. Internet je dostupan većini ljudi u svijetu i tu su sportske organizacije pronašle svoje mjesto kako bi se još više približili svojim navijačima. U svakom poslu postoji niz rizika na koje treba biti spreman pa tako ga u sportskom menadžmentu treba na vrijeme uočiti i razviti određenu strategiju za rješavanje istoga. Ujedno, prikazane su i četiri pretpostavke koje govore o tome kako bi se sport mogao razvijati. Ovaj je rad obrađen na primjeru španjolskog nogometnog kluba „Real Madrid“. Navedeni je klub jedan od prvih, ako ne i prvi, počeo uvoditi menadžment u sport. Taj veliki korak uvođenja menadžmenta u sportsku organizaciju odrađen je vrhunski, što dokazuju njihovi poslovni, ali i sportski uspjesi.
Ključne riječisport menadžment Real Madrid nogomet sportski menadžment
Naslov na drugom jeziku (engleski)Sport's management in case study of Real Madrid
Povjerenstvo za obranuMarina Gregorić (predsjednik povjerenstva)
Mirjana Trstenjak (član povjerenstva)
Ivan Hegeduš (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Kineziologija
Kineziološka rekreacija
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Organizacija i menadžment
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2015-12-15
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:110658
PohranioPetra Horvat