završni rad
Uloga i značaj etike u merketinškim odlukama medija

Nataša Gric (2016)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Menadžment turizma i sporta
Podaci o radu
NaslovUloga i značaj etike u merketinškim odlukama medija
AutorNataša Gric
Voditelj/MentorDragica Kemeter (mentor)
Sažetak rada
Završnim radom pod nazivom „Uloga i značaj etike u marketinškim odlukama medija“ želi se naglasiti važnost etičnosti, odnosno neetičnosti u marketingu te u samim medijima. Daje se pregled i samih etičkih problema u marketinškom odlučivanju medija. Cilj ovog rada je potvrditi određene hipoteze koje su vezane uz etičnost u marketingu. Hipoteze se provjeravaju određenim istraživanjem pod nazivom „Uloga i značaj etike u marketinškim odlukama medija“ na određenom uzorku populacije. Ukupno je utvrđeno osam hipoteza prije početka istraživanja koje se želi potvrditi tijekom provođenja istraživanja na ispitanicima. Ukratko je opisana cijela metodologija, odnosno svi materijali i metode koji su korišteni tijekom istraživanja te je u detalje pojašnjen cilj istraživanja. Iz dobivenih rezultata želi se saznati koliko su ispitanici upoznati sa pojmom etike te kakvu ulogu po njihovom mišljenju ima etika u oglašavanju te reklamiranju. Kupnja proizvoda sa reklama te oglasa u suvremeno vrijeme je sve češća. Kupuju li ispitanici proizvode viđene na reklamama, da li ti proizvodi ispunjavaju njihova očekivanja? Važno je naglasiti da danas postoji velik broj proizvoda koji nisu onakvima kakvima se čine na reklamama. Stoga je važno upozoriti kupce da prije same kupnje istraže više informacija o pojedinom proizvodu kojeg planiraju kupiti. Uloga etike jako je važna u samom marketinškom odlučivanju pa tako i u medijima. Sve se više u oglašavanju pojavljuje korištenje seksualnih motiva te korištenje motiva djece. Da li su takvi motivi etični i kojoj mjeri te što ispitanici misle o tome? Često su viđeni u reklamama šokantni sadržaji te pokušaji obmane potrošača na različite načine. Utvrditi će se da li se često pojavljuje sadržaj koji obmanjuje potrošače te da li se šokantni sadržaji uklanjaju na vrijeme. Kroz rezultate se saznaje koja su to poduzeća koja po mišljenju ispitanika posluju etično. Osim rezultata istraživanja prikazana je i teorija vezana uz ovu temu kako bi se mogao donijeti ukupan zaključak i mišljenje.
Ključne riječiMediji Oglašavanje Etika Istraživanje Neetičnost Etičnost
Naslov na drugom jeziku (engleski)Role and meaning of ethics in marketing decisioning of media
Povjerenstvo za obranuMarija Miščančuk (predsjednik povjerenstva)
Ljerka Bogdan (član povjerenstva)
Dragica Kemeter (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
Ustrojstvena jedinica niže razineMenadžment turizma i sporta
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Znanstveno područje, polje, granaHUMANISTIČKE ZNANOSTI
Filozofija
Etika
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2016-03-22
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:852016
PohranioPetra Horvat