završni rad
Utvrđivanje novog profila potrošača temeljenog na doživljajima

Romana Pomper (2017)
Međimursko veleučilište u Čakovcu
Podaci o radu
NaslovUtvrđivanje novog profila potrošača temeljenog na doživljajima
AutorRomana Pomper
Voditelj/MentorAndrijana Kos Kavran (mentor)
Sažetak rada
U radu se najprije opisuju trendovi na globalnom tržištu potražnje, odnosno čimbenici koji su doveli do sve veće važnosti doživljaja za potrošače. To su, između ostalog, porast životnog standarda, urbanizacija, razvoj tehnologije i dostupnost informacija, globalizacija i rast konkurencije, upravljanje markom. Nakon toga, utvrđuje se novi profil potrošača temeljen na potrebama za doživljajima te njihov utjecaj na ponašanje potrošača. Potrošači žele proizvode i marke s kojima se mogu povezati i koji im mogu pružiti određene doživljaje, što rezultira većim zadovoljstvom, emocionalnom povezanosti, lojalnosti i komunikacijom od usta do usta. Upravo zbog ovih promjena u zahtjevima i ponašanju potrošača razvija se marketing doživljaja koji je usmjeren na pružanje iskustva visoke vrijednosti putem doživljaja. U radu je napravljena i usporedba tradicionalnog marketinga i marketinga doživljaja u kojoj su istaknute njihove najvažnije razlike i specifičnosti. Rad se osvrće i na strateške doživljajne module i pružatelje doživljaja kao i na sam model uključenosti doživljaja u kupovni proces. Nakon teorijskog pregleda slijedi istraživanje utjecaja doživljaja na ponašanje potrošača. Provedeno je opisno istraživanje putem metode ankete na uzorku od 83 ispitanika čiji je cilj utvrditi važnost doživljaja za potrošače te njegov utjecaj na ponašanje potrošača.
Ključne riječinovi profil potrošača potrošači doživljaj marketing doživljaja ponašanje potrošača
Naslov na drugom jeziku (engleski)Establishing a new consumer profile based on experiences
Povjerenstvo za obranuIvana Bujan (predsjednik povjerenstva)
Tomislav Hublin (član povjerenstva)
Andrijana Kos Kavran (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski/stručni stupanjMeđimursko veleučilište u Čakovcu
MjestoČakovec
Država obraneHrvatska
Znanstveno područje, polje, granaDRUŠTVENE ZNANOSTI
Ekonomija
Marketing
Vrsta studijastručni
Stupanjstručni
Naziv studijskog programaMenadžment turizma i športa
Akademski / stručni nazivstručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije
Kratica akademskog / stručnog nazivabacc. oec.
Vrsta radazavršni rad
Jezik hrvatski
Datum obrane2017-07-11
Vrsta resursatekst
Prava pristupaRad u otvorenom pristupu
Uvjeti korištenja radahttp://rightsstatements.org/vocab/InC/1.0/
URN:NBNhttps://urn.nsk.hr/urn:nbn:hr:110:230880
PohranioPetra Horvat