Abstract | Turistička putovanja su danas, više nego inače, sve zastupljenija u svijetu. Zbog neprestanog
rasta i razvoja interneta, ljudi mijenjaju svoje navike te se time mijenjaju i trendovi putovanja.
Svemu tome doprinose društvene mreže preko kojih ljudi čitaju recenzije, iskustva i preporuke
u koje destinacije otputovati, što vidjeti, kako jeftinije putovati, na što pripaziti u određenoj
destinaciji i sl. Iako, društvenim mrežama ne koriste se samo fizičke osobe, već i poslovni
subjekti i organizacije koji promoviraju svoje proizvode i usluge upravo putem društvenih
medija. Oni sve više uključuju društvene medije u svoje marketinške strategije kako bi što
jednostavnije ostvarili svoje marketinške ciljeve. Najpoznatije društvene mreže koje koriste
fizičke osobe i poslovni subjekti su Facebook, Instagram, Twitter i Youtube.
Konstantnim razvojem društvenih mreža i samog interneta pojavila se nova vrsta marketinga,
a to je digitalni marketing, poznat i pod nazivom e-marketing. Pojavom digitalnog marketinga
mijenja se tradicionalno oglašavanje destinacija. Digitalni marketing smatra se snažnim
alatom koji omogućuje izgradnju čvrstih odnosa između kupaca i poslovnih subjekata.
Poslovnim subjektima predstavlja brz način komunikacije, brže pronalaženje ciljanih skupina
ljudi kako bi prezentirali i prodali svoje proizvode i usluge, a ujedno omogućili zadovoljenje
potreba i želja potencijalnih kupaca.
Na društvenim mrežama javlja se nova vrsta posla, influenceri, odnosno kreatori digitalnog
sadržaja. Posljednjih godina bilježi se sve veći rast blogera na društvenim mrežama te zbog
toga postoje i različite vrste njih. U ovom radu obrađeni su travel blogeri/influenceri kod
promoviranja Andaluzije kao turističke destinacije. Blogere možemo podijeliti ovisno o temi
koju obrađuju te njihovim vlastitim interesima, pa tako razlikujemo solo putnike, putujuće
parove, putujuću obitelj, religiozne blogere, medicinske blogere, putnike s ograničenim
budžetom i sl. Andaluzija je poznata turistička destinacija koja privlači ljude iz svih krajeva
svijeta nudeći im pregršt kulturno-povijesnih znamenitosti. Andaluzija je prikazana kroz tri
vrste travel blogera, a to su: solo putnici, putujući par i putujuća obitelj. Odabranim vrstama
travel blogera prikazane su sličnosti i različitosti kod promoviranja Andaluzije kao turističke
destinacije. |